Tuesday 11 April 2023

TIPS KURUS DENGAN CEPAT


Hai semua...Bertemu lagi kita di sini...Tajuk kali ni,mesti ramai yang berminat kan. Ramai nak kurus untuk mendapatkan berat badan ideal dan bukan itu saja...Kita juga nak kurus kerana mahukan kesihatan yang baik.

Sebelum tu, saya nak share sikit info tentang Bahaya Obesiti. Di Malaysia, rakyat kita merupakan rekod tertinggi yang menghidapi Obesiti.

Kebanyakkan rakyat kita lebih suka mengamalkan makanan segera. Ini mungkin kerana faktor masa...Semua nak cepat, so paling senang order ja fast food.

Tetapi, Obesiti ni sangat bahaya jika dibiarkan kerana ianya akan mengundang pelbagai penyakit.


Untuk mengelakkan Obesiti ini, saya akan share beberapa tips untuk kurus dengan cepat...Kita nak kurus untuk kesihatan yang baik juga kan.

1) MINUM AIR KOSONG 2LITER SEHARI


Semua orang pun tahu kepentingan pengambilan air yang cukup setiap hari adalah sangat penting. Sekurang-kurangnya setiap orang perlu minum 8gelas air sehari ataupun pada kiraan berat badan, 25kg/seliter air.

Apa fungsi air kosong untuk membantu dalam penurunan berat  kita?
✅Membantu pencernaan
✅Mempercepatkan proses penggantian sel kulit mati
✅Memberi tenaga kepada otak
✅Membantu melancarkan darah
✅Mencegah dehidrasi
✅Menurunkan berat badan

2) SENAMAN 30MINIT SEHARI


Jika berfikir secara logik, senaman juga adalah salah satu cara untuk menurunkan berat badan. Tapi tak perlulah kita extrem sangat berjoging sampai 10round di Taman.😂

Buat senaman ringan di rumah selama 30minit setiap hari pun sudah mencukupi. Yang penting, buat senaman yang betul.

3) ELAKKAN MAKANAN SEGERA


Seperti yang semua orang tahu, makanan segera juga adalah faktor penyebab kita bertambah berat badan. Jadi, jika kita berniat untuk menurunkan berat badan maka kita perlulah melupakan semua makanan segera seperti KFC, PIZZA HUT,MC DONALD dan sebagainya.

Ini kerana, makanan segera mengandungi garam dan gula yang sangat tinggi. Kita elakkan makanan segera ini, bukan sekadar untuk kurus tetapi untuk kita dapatkan kesihatan yang lebih baik.

4) TINGGALKAN MINUMAN DAN MAKANAN MANIS


Minuman dan makanan yang mengandungi gula tinggi akan menyebabkan kita sukar untuk menurunkan berat badan. Oleh itu, kita wajib elakkan makanan dan minuman manis dalam proses kita menurunkan berat.

5 ) BANYAKKAN MAKAN BUAH DAN SAYUR


Pengambilan buah dan sayur setiap hari juga penting dalam pemakanan kita. Supaya kita dapat elakkan daripada mengambil makanan berlemak lebih banyak. Jadi, penuhkan pinggan kita dengan sayur-sayuran dan buah ok.😉

6) AMBIL MAKANAN TAMBAHAN



Pengambilan makanan tambahan atau supplement juga boleh membantu kita untuk mendapatkan berat badan yang ideal. 

Pilih makanan tambahan yang berkonsepkan Bakar, Buang dan Bina jika anda berniat untuk menguruskan badan.

Supplement apa yang ada 3 konsep tersebut? Tak lain tak bukan,semestinya Supplement Shaklee. Selain mengamalkan tips2 yang di atas, pengambilan supplement yang tepat juga membantu untuk kita kurus dengan cepat.

Jom kita study sedikit tentang 3 konsep ini.👇👇

1) Bakar 



2) Buang


3) Bina



Sekian saja perkongsian saya pada kali ini...Bagi yang tengah On Diet, boleh la dapatkan Produk Shaklee untuk melengkapkan lagi diet anda tanpa mengurangkan nutrient yang kita perlukan.

Nak Produk Shaklee, boleh terus hubungi saya dan follow Media Sosial saya ya.🥰





#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023
#ShakleeLabuan
#ShakleeSabahSarawak

No comments:

Post a Comment